چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

رییس کمیته عالی مسلمانان فرانسه و مفتی شورای اسلامی فرانسه گفت: من اسلام واقعی و تاریخ صحیح آن را در حرم امام حسین علیه السلام یافتم و پاره ای از وجود رسول خدا(ص) را که همواره در جستجوی آن بودم در این شهر پیدا کردم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ سانکو در هشتیمن جشنواره بین المللی بهار شهادت با ابراز خرسندی از حضور و مشارکت در این جشنواره گفت: بسیاری از مردم جهان، پیروان اهل بیت علیهم السلام را خشن ترین مردم می­دانند اما ما اینجا اعلام می­کنیم که این سخن نادرست است.

وی گفت: این جشنواره جهانی نقش زیاد و تاثیرگذاری در ایجاد وحدت و یکپارچگی مسلمانان و انسان ها دارد و این امر از طریق ارزش های عدالت و برادری و عزت و بزرگی و آزادگی حاصل می­شود که امام حسین علیه السلام آنها را زنده کرد.

رییس کمیته عالی مسلمانان فرانسه گفت: امام حسین علیه السلام با جانفشانی و فداکاری در کربلا راه درست و مستقیم اسلام را برای ما هموار کرد و این راه، راه خدای عزوجل است زیرا این فرموده پیامبر(ص) است و هرکس که به دنبال راه حق است باید به این سخن گوش فرا دهد و مردمی که به دنبال راه درست و صحیح هستند باید از محمد و اهل بیت(ع) او پیروی کنند.

شیخ ادریس أبومصطفی رییس جمعیت اهل البیت علیهم السلام در آفریقا از شهر باماکو هم خواستار تلاش بیشتر برای توسعه و گسترش این جشنواره در سال های آینده شد و با اشاره به عظمت نهضت حسینی و درس هایی که جوامع با توجه به استعداد خود می­توانند از این نهضت فرا بگیرند، گفت: انقلاب حسینی در طول تاریخ زنده مانده و باوجود تمام دشمنی ها همچنان زنده خواهد ماند.

وی افزود: جهان با تمام وجود نیازمند آشنایی با اهداف نهضت حسینی و اجرای آن است به خصوص در آفریقا برای دست یابی به زندگی مناسب، نیازمند ترویج این نهضت هستیم.

سید بهیر الحسن مؤسس مسجد امام علی علیه السلام در شمال ایالت کالیفرنیا هم در این جشنواره از تمام کسانی که برای برپایی این محفل جهانی تلاش کرده اند تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha